Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2019

Areas of Interests by Google Maps και η χωροταξία τι λεεί


Στις 18 Οκτωβρίου 2019, μια γαλλική ιστοσελίδα αναφέρει το γεγονός ότι το google είναι ικανό να καταστρέφει τις διαδικασίες και τις προσπάθειες των δημοσίων οργανισμών στο θέμα των πολιτκών για την ανάπυξη των κέντρων των πόλεων. Ειδικά στη Γαλλία και σε άλλες χώρες όπως τον Καναδά, οι δημόσιες πολιτικές προσπαθούν να κρατήσουν μια ενεργή οικονομική δράση στα κέντρα των πόλεων με διαφορετικούς τρόπους, όπως  μείωση του φόρου, ενοικίαση του εμπορικού χώρου σε χαμηλές τιμές κτλ.
 
Το άρθρο είναι στα Γαλλικά αλλά έβγαλα κάποιες σημαντικές φράσεις που περιγράφουν σε τι ακριβώς το google προβληματίζει τις δημόσιες υπηρεσίες...

Στους χάρτες σαν το Google Maps, η μεγάλη εταιρεία έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί μια ειδική ζώνη που τη λένε  ‘’Κέντρο της Πόλης’’ ή στα αγγλικά ‘’Areas of Interests’’. Αυτές οι ζώνες δημιουργούνται αυτόματα στο Google Maps με τη βοηθειά ενός αλγορίθμου που σχεδιάζει κίτρινες ζώνες μέσα στις πολεοδομικές περιοχές.

Οι ζώνες αυτές δεν αντιστοιχούν όμως ακριβώς στις κεντρικές περιοχές που εντοπίζουν οι δήμοι και οι άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Οι Δήμοι καταγράφουν αυτές περιοχές με άλλα όρια και δεν είναι συμβατές με αυτές που σχεδιάζει η Google.

Αυτός ο αλγόριθμος λειτουργεί μυστικά εννοείται και δημιουργεί αυτές τις ζώνες σε σχέση με διαφορετικά κριτήρια. Η δήλωση του google we determine “areas of interest” with an algorithmic process that allows us to highlight the areas with the highest concentration of restaurants, bars and shops.

Θα μπορούσα να πω ότι αυτές οι περιοχές είναι οι κερδοφόρες ζώνες για το Google Maps. Και δεν κάνουν αμέσως τη σύνδεση με μια πολεοδομική και κεντρική ελκυστικότητα... Η υπόθεση είναι κατά τη γνώμη μου εμπορική και οικονομική παρά γεωγραφική ή χωροταξική!

 


 

Έτσι το Google Maps υποχρεώνει τους έμπορους και τους διαχειριστές του χώρου να δραστηριοποιούνται για να αλλάζει η εικόνα τους για τα μαγαζιά και τις επιχειρήσεις που διαχειρίζουν.

Όταν υπολογίζουμε ότι τα μαγαζιά πληρώνουν ένα φόρο σε σχέση με την τοποθεσία και με τις εκτάσεις, είναι λογικό να σκεφτόμαστε τι θα απογίνουν τα κέντρα των πόλεων. Η περίπτωση της εφαρμογής του αλγόριθμου Google Maps είναι επικίνδυνη για την ζωντάνια/οικονομία στα κέντρα. Τελικά, ο φόρος ο αληθινός θα μπορούσε να είναι η πληρωμή του “ranking” και η απεικόνιση του μαγαζιού στο Google Maps.

Νωρίτερα, το Google έχει δώσει ήδη μια ευκαιρία στους διαχειριστές των εμπορικών εκτάσεων να χαρτογραφίσουν τα εσωτερικά τους σχέδια με πλάνα, με την τοποθέτηση σκάλας, η απεικόνιση με το StreetView. Υπάρχει μια δυνατότητα για την απεικόνιση ενός χώρου, ακόμη και αν είναι ιδιωτικός. Αυτή η δυνατότητα του να φαίνεται ένα μαγαζί ισχύει εάν υπάρχει πληρωμή στο Google. Για παράδειγμα, έτσι είναι πιο πιθανό να βρείτε ένα μαγαζί Starbucks παρά μια ουδέτερη καφετέρια της γειτονιάς.

Φαίνεται προφανώς ότι οι δημόσιοι φορείς δεν έχουν καταλάβει ακόμα τι γίνεται σήμερα με τη χρήση Ux (user experience). Αυτή η χρήση θα υπηρεάζει γρήγορα και πιο έντονα ακόμα το έδαφος και θα έχει οικονομικές, πολιτικές, κοινωνικές και πολιτιστικές επιπτώσεις στη χωροταξία και στην αστική ανάπτυξη των πόλεων. Στο μέλλον, αν δεν υπάρχει καμία αντίδραση, μπορεί η Google να σχεδιάζει τη γεωγραφία των οικονομικών κεντρών. Το ranking θα μπορούσε να είναι το εργαλείο της περιφερειακής ανάπτυξης στις μεγάλες πόλεις ... Θλιβερό

Πριν 300 χρόνια Ο Giambattista Nolli είχε μια έξυπνη ιδέα με τη χαρτογράφηση της Ρώμης ..Η ιδέα του ήταν δηλαδή να μην απεικονίζει τους ιδιωτικούς χώρους.

 
Μπορεί να είναι μια λύση για τους επόμενους χάρτες ;
 
Πηγές


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...